Email Marketing – Σχεδιασμός και Αποστολή Newsletter

Email Marketing Σχεδιασμός και Αποστολή Newsletter

Email Marketing

Τα Newsletter θεωρούνται το νόμισμα του ψηφιακού κόσμου. Η δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου για το κοινό σας, θα αυξήσει τη λίστα των email σας και θα σας δώσει την ευκαιρία να προσεγγίσετε νέους πελάτες και να κρατήσετε τους υπάρχοντες ενημερωμένους με τα νέα σας. Η σωστή λίστα mail και η αποτελεσματική στρατηγική περιεχομένου των newsletters αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής ανάπτυξης κάθε εταιρείας.


Το Email marketing, αναφερόμενο ως marketing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα Ελληνικά, αποτελεί μέθοδο άμεσης προώθησης προϊόντων με την χρήση των emails ως μέσου επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και διαφημιζόμενου.


Ελάτε μαζί μας για να οικοδομήσουμε μια συνεργασία που φιλοδοξεί…

  • Να δώσει τις απαντήσεις στις πιο επείγουσες επιχειρηματικές ερωτήσεις σας.
  • Να βοηθήσει στην προώθηση της επιχείρησή σας με γνώμονα τη συλλογή των πιο πρόσφατων επιχειρηματικών πληροφοριών, τάσεων και ειδήσεων.
  • Να σας βοηθήσει να βρείτε τις σωστές επιχειρηματικές υπηρεσίες και λύσεις για την ολοκλήρωση των προσδοκιών σας.

Η αποστολή μας είναι να συλλέξουμε και να επαληθεύσουμε τα απαραίτητα δεδομένα, τις ειδικές γνώσεις και τις κατάλληλες συμβουλές που χρειάζεστε για να χτίσετε την επωνυμία σας και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας για να σας παρέχουμε την πρακτική επιχειρηματική λύση που εξασφαλίζει την επιτυχία σας.

Η εξυπηρέτηση με επαγγελματισμό, υπευθυνότητα και συνέπεια, μας επιτρέπει να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες που μας τιμούν όλα αυτά τα χρόνια.

Τα είδη Email marketing
Yπάρχει η τάση να ταυτίζουμε όλα τα εμπορικά email που δεχόμαστε με το Email marketing. Παρ’ όλα αυτά, εξ’ ορισμού το Email marketing αναφέρεται στα εξής 3 είδη ηλεκτρονικής αλληλογραφίας:

  • στην αποστολή email από εμπόρους σε πελάτες με σκοπό την επανασύνδεση και αναθέρμανση των σχέσεων, καθώς και την επαναπώληση προϊόντων ή υπηρεσιών,
  • στην προσθήκη διαφημίσεων σε email που αποστέλλουν εταιρίες στους πελάτες τους, με σκοπό την προσέγγιση και απόκτηση νέων πελατών, και
  • στην αποστολή emails που εμπεριέχουν εταιρικά νέα και εξελίξεις με σκοπό την ενημέρωση των πελατών και την ανακατεύθυνση τους στην ιστοσελίδα της εταιρίας για εμπορικούς σκοπούς.

Σύντομη αναδρομή στην ιστορία του Email marketing
Η χρήση του Email marketing ξεκίνησε στις αρχές του 1990, όταν το internet άρχισε να γίνεται προσβάσιμο από μεγάλη μερίδα ανθρώπων. Σταδιακά τόσο οι διαφημιστές όσο και οι κάτοχοι ιστοσελίδων που προωθούσαν προϊόντα μέσω των emails, αντιλήφθηκαν ότι ήταν ένας πολύ εύκολος και αποδοτικός τρόπος τόσο για την ίδια τη διαφήμιση όσο και για να έρθουν σε επαφή με τους πελάτες τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα το 1995 στις ΗΠΑ, το ποσοστό της ηλεκτρονικής διαφήμισης ξεπέρασε για πρώτη φορά στην ιστορία την συμβατική διαφήμιση μέσω αλληλογραφίας. Έτσι, το Email marketing δεν άργησε να γίνει ο νέος τρόπος διαφήμισης.


Γιατί να εντάξω το Email marketing στην στρατηγική της επιχείρησής μου;
Αν και τα διαφημιστικά mails αποτελούν παλαιότερο μέσο σε σχέση με περισσότερο πρόσφατες και δημοφιλείς μεθόδους διαφήμισης που αξιοποιήθηκαν μέσα από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter), το Email marketing αποτελεί αδιαμφισβήτητα τη Νούμερο 1 στρατηγική διαφήμισης.Το Email marketing σχεδόν “επιβάλλεται” να ενταχθεί στις στρατηγικές διαφήμισης μίας επιχείρησης. Κάποιοι από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι οι εξής:

  • Το κόστος υλοποίησης μίας email καμπάνιας είναι πολύ χαμηλό.
  • Το mail αποτελεί διαπροσωπική μορφή επικοινωνίας, καθώς αποστέλλεται άμεσα στον κάθε παραλήπτη προσωπικά και δεν έχει τη γενική αναφορά κάποιας καμπάνιας.
  • Ένα email account αποτελεί το βασικότερο μέσο online δικτύωσης ενός χρήστη, διατηρείται αυτούσιο για μεγάλα χρονικά διαστήματα και γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, παρουσιάζει το μικρότερο ποσοστό εγκατάλειψης.

Κανόνες και κώδικες ηθικής του Email marketing
Όπως κάθε εμπορική δραστηριότητα μέσω Internet, έτσι και το Email marketing ενέχει αρκετούς κινδύνους. Ο πιο μεγάλος κίνδυνος, είναι η εταιρία σας να χαρακτηριστεί ως εταιρία που αποστέλλει spam αλληλογραφία στους παραλήπτες των οποίων τις διευθύνσεις email έχει αποκτήσει χωρίς την σχετική έγκριση.

Με την εξέλιξη της συγκεκριμένης στρατηγικής διαφήμισης, άρχισαν να αναπτύσσονται παράλληλα κανόνες και κώδικες ηθικής, με αποτέλεσμα το Email marketing στις μέρες μας να είναι πλέον στο αποκορύφωμα του και να υπόκειται σε βασικούς κανόνες που όλα τα διαφημιστικά email πρέπει να τηρούν. Αυτοί είναι:

  • ο νόμιμος τρόπος απόκτησης της διεύθυνσης email του κάθε παραλήπτη
  • η δυνατότητα από πλευράς του παραλήπτη να σταματήσει να λαμβάνει τα διαφημιστικά email οποιαδήποτε στιγμή το θελήσει
  • η αποστολή μη υβριστικού περιεχομένου
  • όλες οι διευθύνσεις αποστολής να είναι έγκυρες και ταυτοποιημένες
  • Σε κάθε περίπτωση οι μεγάλες και σοβαρές εταιρίες προσπαθούν να καταπολεμήσουν το φαινόμενο αυτό, καθώς το Email marketing αποτελεί μία στρατηγική στην οποία επενδύουν οικονομικά, ενώ αποτελεί τον βασικό τρόπο προώθησης των υπηρεσιών τους.

Μία από τις πιο σοβαρές παραβάσεις είναι οι αγορασμένες λίστες με email πελατών. Είναι πιθανό κατά την αναζήτησή σας, να εντοπίσετε αρκετές ιστοσελίδες που πουλάνε διευθύνσεις email ή να μπείτε στον πειρασμό να προσθέσετε στους παραλήπτες όλα τα email που λάβατε σε κάποιο email “αλυσίδα”. Ως chain mails χαρακτηρίζονται τα emails που προωθούνται από τον ένα χρήστη στον άλλον και καταλήγουν να περιλαμβάνουν μεγάλο αριθμό από ηλεκτρονικές διευθύνσεις. Και τα δύο προαναφερθέντα παραδείγματα, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποφεύγονται.

Οι εταιρίες που αναλαμβάνουν την αποστολή των email για εσάς, αντιμετωπίζουν πολύ αυστηρά την συγκεκριμένη διαδικασία, και μπορούν να διακόψουν την συνεργασία μαζί σας άμεσα μόλις διαπιστώσουν ότι έχετε καταφύγει στις παραπάνω πρακτικές. Αυτό συμβαίνει καθώς υπάρχει επίβλεψη της διαδικασίας, των κινήσεων που πραγματοποιείτε, αλλά και των emails που αποστέλλετε, ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν παραβιάζετε κάποιον από τους κανονισμούς ή τους όρους χρήσης.

Ένας απλός κανόνας του ορισμού ενός email ως spam είναι “ οτιδήποτε μου έρχεται με email χωρίς να έχω δώσει την προσωπική μου έγκριση”.Επομένως, ο σωστός τρόπος απόκτησης των emails των πελατών σας είναι να τα ζητάτε από τους ίδιους κατά την αγορά κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας, ή να τους δίνετε την δυνατότητα να εγγραφούν από μόνοι τους στις διαφημιστικές σας λίστες.


Tι θα πρέπει να προσέξω;
Εκτός από τη λίστα παραληπτών, υπάρχουν αρκετά ακόμη σημεία προσοχής που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν κατά την ένταξη του Email marketing στις στρατηγικές της επιχείρησής σας.

Ευκολία εγγραφής:
Διευκολύνετε την διαδικασία εγγραφής για τους χρήστες που επιθυμούν να λαμβάνουν το περιεχόμενο που αποστέλλετε μέσω mail. Για να το επιτύχετε αυτό, θα πρέπει η φόρμα εγγραφής:

  1. να είναι άμεσα προσβάσιμη σε αρκετά σημεία της ιστοσελίδας σας
  2. να μπορεί να συμπληρωθεί εύκολα και γρήγορα, χωρίς να ζητάει πολλά στοιχεία εγγραφής από τον χρήστη.

Ενδιαφέρον περιεχόμενο:
Φροντίστε ώστε τα emails να περιέχουν υλικό που οι παραλήπτες σας θα βρουν ενδιαφέρον και χρήσιμο. Αυτό θα εξασφαλίσει αφοσιωμένους πελάτες που θα παραμείνουν εγγεγραμμένοι στην λίστα παραληπτών σας, ώστε να λάβουν μελλοντικές σας ενημερώσεις.

Κίνητρο εγγραφής:
Δώστε σε κάποιον που δεν είναι ήδη μέλος της λίστας παραληπτών σας το κίνητρο να εγγραφεί σε αυτήν. Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε με προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια και διαγωνισμούς ή ακόμα και με την αποστολή τμηματικού περιεχομένου στο οποίο θα έχουν πλήρη πρόσβαση, μόνο εφόσον εγγραφούν.

Διαδραστικότητα:
Δώστε την δυνατότητα στους παραλήπτες να σας αποστείλουν feedback και να επικοινωνήσουν μαζί σας σε περίπτωση που έχουν κάποιο ερώτημα ή αίτημα για το περιεχόμενο που τους αποστείλατε. Τυχόν αδυναμία ή δυσκολία στην προσπάθειά του παραλήπτη να επικοινωνήσει μαζί σας, μπορεί να του δημιουργήσει εκνευρισμό και να λειτουργήσει αρνητικά στην προσπάθειά σας να αποκτήσετε αφοσιωμένους πελάτες.

Ροή πληροφορίας:
Συμπεριλάβετε λειτουργικότητα που θα επιτρέπει στον χρήστη να μοιραστεί εύκολα το περιεχόμενο που του αποστέλλετε. Facebook, Twitter και Google+ buttons, μπορούν να κάνουν το mail σας περισσότερο φιλικό στην προσπάθεια προώθησης του περιεχομένου του σε ευρύτερο κοινό και να οδηγήσουν σε πρόσθετες εγγραφές χρηστών που δεν είχαν εξαρχής πρόσβαση σε αυτό. Συμπεριλάβετε στα mail σας συνδέσμους που στέλνουν σε περιεχόμενο που έχετε αναρτήσει σε κάποιο άλλο μέσο δικτύωσης της εταιρίας σας, για παράδειγμα σε κάποιο άρθρο από το εταιρικό σας blog, ώστε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα σε αυτό. Αντίστροφα, μπορείτε αυξήσετε τους εγγεγραμμένους χρήστες της mailing list σας, αξιοποιώντας την κοινότητα που σας ακολουθεί σε κάποιο από τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δυνατότητα διαγραφής:
Δώστε τέλος στους παραλήπτες τη δυνατότητα να διαγραφούν από τη λίστα οποιαδήποτε στιγμή το θελήσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, το πλέον πιθανό είναι η αλληλογραφία σας να χαρακτηριστεί ως spam.

Υπηρεσίες για να αναπτύξω mail marketing στρατηγική
Για να αποκομίσετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα από την συγκεκριμένη στρατηγική, προτείνεται η χρήση επαγγελματικών εργαλείων για την αποστολή της ηλεκτρονικής σας αλληλογραφίας. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών αποτελούν: το MailChimp, η Constant Contact, η CampaignMonitor και η iContact.

Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες σάς δίνουν τη δυνατότητα να διαμορφώσετε το περιεχόμενο των emails σας όπως εσείς επιθυμείτε, να διαχειρίζεστε την λίστα των παραληπτών σας, ενώ σας παρέχουν πλήθος στατιστικών πληροφοριών (π.χ. πόσοι άνοιξαν το email, ποιοι σύνδεσμοι είχαν τις περισσότερες επισκέψεις κλπ).

Τέλος, λόγω της αυστηρής πολιτικής που ακολουθούν σε θέματα spamming και της συνεργασίας που διατηρούν με παρόχους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (yahoo, google κλπ), προστατεύουν την αλληλογραφία σας από το να χαρακτηριστεί ως spam, προσδίδοντας επαγγελματικό προφίλ σε αυτήν σας την προσπάθεια.


Email Marketing

Life Activities